نگاهی نزدیک به پژو 2008 مدل 2017 تولید داخلی ایران | شهر ای تی | بیست اسکریپت قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس اسکریپت
پنج شنبه , شهریور ۲ ۱۳۹۶

نگاهی نزدیک به پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ تولید داخلی ایران

اخیرا تولید نمونه‌های اولیه خودروی پژو ۲۰۰۸ (Peugeot 2008) در ایران آغاز شده و سر و صدای زیادی در بازار خودرویی کشورمان به پا کرده است. این خودروی شاسی بلند با ظاهر خوب، امکانات مناسب، قوای فنی راضی‌کننده و قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان می‌تواند به خودروی محبوبی در بازار ایران تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ بپردازیم و شما را با تمامی نقاط ضعف و قوت این خودروی فرانسوی آشنا کنیم.

پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک مدل جذاب و مجهز وارد بازار شد اما در طول این چند سال، تغییرات زیادی در کلاس شاسی بلندهای کوچک به وجود آمده و به همین دلیل لازم بود تا پژو ۲۰۰۸ نیز از لحاظ فنی بهبود پیدا کند؛ بنابراین در سال ۲۰۱۷ در مدل جدید ۲۰۰۸ از پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری توربو استفاده شده است. این پیشرانه جای پیشرانه ۱٫۶ لیتری بنزینی در نسخه قبلی را گرفته و قدرت تولیدی توسط آن به وسیله گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن به چرخ‌ها منتقل می‌شود. نکته جالب اینجاست که پژو ۲۰۰۸ جدید به دلیل عدم استقبال بازار از گیربکس دستی استفاده نمی‌کند.

این روزها خودروهای شاسی بلند جمع و جور از محبوبیت زیادی در بازار برخوردار هستند و از پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس می‌توان به مزدا CX-3، سوبارو XV، میتسوبیشی ASX و هوندا HR-V اشاره کرد. در این میان، هوندا HR-V بنزینی همانند پژو ۲۰۰۸ به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و البته هیچ یک از این مدل‌ها همانند ۲۰۰۸ از پیشرانه ۳ سیلندر استفاده نمی‌کنند. با بررسی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ متوجه می‌شویم که پیشرانه جدید این خودرو با قدرت ۱۰۹ اسب بخار از پیشرانه ۴ سیلندر نسخه قبلی ضعیف‌تر است اما در عوض بزرگترین بهبود آن به خروجی گشتاور مربوط می‌شود. مدل قبلی ۲۰۰۸ گشتاوری به میزان ۱۶۰ نیوتن‌متر ارائه می‌کرد در حالی که در نسخه جدید به لطف تغییرات صورت گرفته، شاهد ارائه گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر هستیم. این بدان معناست که اگرچه پیشرانه کوچک خودرو، دور خیلی بالایی ندارد اما در دورهای زیر ۲۵۰۰ یعنی محدوده‌ای که بیشتر اوقات رانندگی می‌کنید، بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن، پژو ۲۰۰۸ خودروی بسیار ساکتی است و حتی در سرعت‌های بالا نیز سر و صدای زیادی از پیشرانه ۳ سیلندر خودرو به گوش نمی‌رسد.

بررسی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از نظر سواری و هندلینگ

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ سواری آسان و دلچسبی دارد. خودرو در سرعت‌های بالاتر، بهتر شتاب می‌گیرد و گیربکس اتوماتیک آن نیز عملکرد خوبی در تعویض دنده دارد. هماهنگی بین پیشرانه و گیربکس در خیابان‌های شهری نیز بسیار خوب است اما متاسفانه در هوای سرد و یا در سرعت‌های پایین، تعویض دنده‌ها کمی با ناهنجاری همراه خواهد بود. پدال گاز نیز حساسیت خوبی از خود نشان می‌دهد و زمانی که پدال را تا ته فشار می‌دهید، تاخیر زیادی از سوی توربو مشاهده نمی‌شود؛ اما بالا بودن پدال ترمز به خصوص در زمان ترافیک کمی راننده را اذیت و عصبی می‌کند.

شرکت خودروسازی پژو مدعی شده که مصرف سوخت ۲۰۰۸ جدید را پایین آورده است؛ طبق ادعای پژو، مصرف سوخت ۶٫۵ لیتری نسخه قبلی به ۴٫۸ لیتر در نسخه جدید کاهش پیدا کرده است. پژو ۲۰۰۸ از نظر راحتی سواری جزو بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شود. فرمان خودرو بسیار سریع و دقیق بوده و سواری چابک و لذت‌بخشی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم کنترل چسبندگی در مدل‌های Allure و GT Line نیز از جمله امکانات خوب این خودرو است که حالت‌های رانندگی در جاده‌های شنی، گلی و برفی را در اختیار می‌گذارد. سیستم تعلیق خودرو تاکید زیادی بر روی راحتی دارد اما با این حال مدل‌هایی که از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کنند در ناهمواری‌های عمیق کمی ناهنجاری از خود نشان می‌دهند.

بررسی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از نظر طراحی و امکانات داخل کابین

مدل جدید پژو ۲۰۰۸ دارای صندلی‌هایی با پوشش چرم است. صندلی‌های استاندارد نیز راحت هستند اما با توجه به این که ۲۰۰۸ یک خودروی اسپورت نیست، پس نباید انتظار زیادی از آن داشت. غربیلک فرمان کوچک خودرو با طراحی i-Cockpit یکی از قسمت‌های عجیب طراحی داخلی پژو ۲۰۰۸ است که هم می‌توانید آن را دوست داشته باشید و هم از آن متنفر باشید. بخش عجیب دیگر، قرار گرفتن دسته کروز کنترل بر روی ستون فرمان به جای قرار گرفتن بر روی غربیلک فرمان است. علاوه بر آن نگه‌دارنده بطری آب درون درب نیز وجود ندارد و نگه‌دارنده‌ی فنجان جلوی دسته دنده برای بطری‌های بزرگ، کوچک به نظر می‌رسد.

خوشبختانه بر خلاف خودروی پژو ۳۰۸ هاچ بک، کنترل‌های سیستم تهویه جداگانه‌ای درون خودرو  قرار گرفته که البته امکان به کار انداختن آن‌ها از روی صفحه نمایش وجود ندارد و این به معنی صرفه‌جویی بیشتر در وقت است. اندازه صفحه نمایش در مقایسه با نسخه قبلی تغییری نکرده و ارتباط سیستم اپل کارپلی به سرعت اتفاق می‌افتد. منوهای صفحه نمایش نیز اصلا گیج‌کننده نیستند و به راحتی می‌توان با آن کار کرد. سیستم ناوبری ماهواره‌ای هم در مدل‌های گران‌تر پژو ۲۰۰۸ در دسترس خواهد بود.

کابین خودرو از نظر فضا هیچ کمبودی ندارد و فضای فوق‌العاده‌ای را در زیر پا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. حتی در مدل‌های سانروف‌دار سفارشی نیز افراد بزرگسال، مشکلی از نظر فضای سر نخواهند داشت. خط کمر خودرو هم پایین است تا راننده دید بهتری داشته باشد. در صندلی‌های عقب، اتصالات مربوط به ایزوفیکس به چشم می‌خورد اما ورودی هوا وجود ندارد. از نظر ایمنی هم این خودرو دارای ۶ کیسه هوا بوده و در مدل‌های Allure و GT Line سیستم ترمز اضطراری خودکار، سنسور پارک جلو و سیستم پارک نیمه خودکار اضافه شده‌اند. محفظه بار از دیگر نقاط قوت پژو ۲۰۰۸ به شمار می‌رود. صندوق عقب خودرو فضای ۴۱۰ لیتری را در اختیار قرار می‌دهد تا آن را به یکی از کاربردی‌ترین خودروهای کلاس شاسی بلندهای کوچک تبدیل کند.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ با گارانتی سه ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه می‌شود. علاوه بر آن، کمک‌های جاده‌ای ۳ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر و سرویس‌های ۵ ساله نیز ارائه شده‌اند. در مجموع، این شاسی بلند فرانسوی نسبت به مدل قبلی خود به‌روزتر شده و تغییرات مثبتی در آن دیده می‌شود تا به این ترتیب بتواند با حریفان قدر و صاحب‌نام خود رقابت کند.

قیمت شاسی بلند فرانسوی و جدید بازار ایران

گفتنیست که تولید پژو ۲۰۰۸ از مدتی پیش در کارخانه ایران خودرو آغاز شده و طبق اخبار شنیده شده، قرار است این خودرو با پیشرانه ۱٫۶ لیتری در کشورمان عرضه شود. قیمت دقیق خودرو نیز هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما قیمت حدودی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان برای آن پیش‌بینی شده است. پژو ۲۰۰۸ در بازار جهانی با قیمت حدودی ۲۵ هزار دلار عرضه می‌شود.

امتیاز پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ توسط آزمایش‌کنندگان خودرو

فضای کابین و راحتی ۸
تکنولوژی و ارتباطات ۷٫۵
پرفورمنس و مصرف ۸
سواری و هندلینگ ۷٫۵
قیمت و تجهیزات ۷
امتیاز کلی ۷٫۶

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸ جی تی لاین مدل ۲۰۱۷

نوع بدنه ۴ درب واگن
پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری توربو
قدرت موتور ۱۰۹ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دیفرانسیل جلو
وزن خالص خودرو ۱۱۸۸ کیلوگرم
مصرف سوخت ۵٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع) ۴٫۱۵۹ متر/ ۱٫۷۳۹ متر/ ۱٫۵۷۰ متر
نوع فرمان راک اند پینیون هیدرولیک
نوع ترمزها جلو دیسکی خنک‌شونده- عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو مستقل، مک فرسون، فنر پیچشی، دامپر هیدرولیک
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی، فنر پیچشی، دامپر هیدرولیکی

تجهیزات استاندارد

  • سیستم تهویه خودکار دو ناحیه‌ای
  • صندلی اسپورت
  • سانروف
  • رینگ ۱۷ اینچی
  • برنامه پایداری الکترونیکی
  • نگه‌دارنده‌ی تپه
  • فرمان قابل تنظیم
  • کروزکنترل
  • غربیلک فرمان چرمی و چندکاره
  • ارتباط گوشی هوشمند
  • کنترل فاصله پارک عقب
  • فرمان هیدرولیک
  • دوربین دید عقب
  • ناوبری ماهواره‌ای
  • کامپیوتر سفری
  • مه‌شکن
  • اسپویلر جلو و عقب
  • شیشه برقی

تجهیزات ایمنی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷

  • پکیج کیسه هوای جلوی دوگانه
  • ترمز ABS ضدقفل
  • کیسه‌های هوای سر
  • کیسه‌های هوای جانبی
  • کمربند‌های ایمنی پیش‌کشنده
  • دریافت ۵ ستاره در تست تصادف موسسه استرالیایی ANCAP
نقاط قوت نقاط ضعف
پیشرانه ۳ سیلندر با عملکرد خوب اشکالات ارگونومیک مانند عدم فضای کافی برای نگه‌دارنده بطری
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک خوب فضای سر کمی تنگ در مدل‌های سانروف‌دار
سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روزشده عملکرد نامناسب و گیجی قوای محرکه در هوای سرد و سرعت پایین
سواری راحت نداشتن AEB در مدل پایه
فضای کابین مناسب

گالری تصاویر پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *