بهترین خودرو های چهل میلیونی در بازار ایران و بررسی آنها | شهر ای تی | بیست اسکریپت قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس اسکریپت

بهترین خودرو های چهل میلیونی در بازار ایران و بررسی آنها

در این مطلب قصد داریم ۱۰ مورد از خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان بازار ایران شامل تیبا، ساینا، سمند، پژو ۲۰۶، رانا، پژو پارس، سورن، تندر ۹۰، برلیانس اچ ۲۰۰ و ام وی ام ۱۱۰ اس را با یکدیگر مقایسه کنیم.

با نگاهی به خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان بازار ایران به این نتیجه می‌رسیم که عملا گزینه بهترین وجود ندارد و تمامی گزینه‌های موجود از خودروهای قدیمی و بی‌کیفیت بازار هستند. از سوی دیگر در این رده شاهد تنوع زیادی نیستیم و مشتریان انتخاب محدودی خواهند داشت. در ادامه قصد داریم نگاهی بیندازیم به ۱۰ مورد از خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان بازار ایران تا ببینیم خرید کدام یک از آن‌ها به صرفه‌تر است.

مقایسه و بررسی خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان

۱٫ سایپا تیبا (قیمت: ۲۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان)

تیبا به همراه پراید جزو ارزان ترین خودروهای بازار ایران به شمار می‌روند. پایه و اساس تیبا به محصول قدیمی سایپا یعنی پراید بازمی‌گردد و در واقع بر روی پلتفرم ارتقا یافته آن ساخته شده است. پیشرانه تیبا نیز همان پیشرانه پراید است که کمی بهبود پیدا کرد. تیبا در دو نسخه سدان و هاچ بک در بازار ایران عرضه می‌شود و با توجه به هزینه نگهداری پایین و همین‌طور تنوع پایین خودروهای این رده با استقبال مشتریان مواجه شد.

تیبا در جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی تنها یک ستاره کسب کرده و از پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر استفاده می‌کند. قیمت این خودرو از ۲۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان برای سدان سفیدرنگ آغاز می‌شود و تا ۲۷ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان برای هاچ بک EX رنگی می‌رسد. از تیبا انتظار تجهیزات و آپشن‌های زیادی نداشته باشید چرا که امکانات محدودی مانند آینه برقی، پنجره برقی عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگ آلومینیومی را در آن مشاهده خواهید کرد.

۲٫ سایپا ساینا (قیمت: ۲۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان)

دیگر محصول ارزان‌قیمت سایپا و یکی از گزینه‌های موجود در فهرست خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان بازار ایران یعنی ساینا، در اصل نسخه فیس لیفت شده تیبا است که با تغییراتی در ظاهر بیرونی و داخلی روانه بازار شد. سایپا قصد داشت در ساینا، طراحی ساده و قدیمی تیبا را بهبود ببخشد اما نتیجه کار باز هم جالب از آب در نیامد. ساینا از لحاظ مشخصات فنی، پیشرانه و تجهیزات تفاوت چندانی با تیبا ندارد اما با دو میلیون تومان بیشتر فروخته می‌شود. قیمت تیپ EX رنگی ساینا تا ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان هم می‌رسد. این تیپ از تجهیزات اضافه‌تری نسبت به تیبا هاچ بک EX بهره می‌برد.

۳٫ ایران خودرو سمند (قیمت: ۲۸ میلیون و ۹۰ هزار تومان)

خانواده سمند جزو ارزان‌ترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شوند و ارزان‌ترین عضو این خانواده نیز تیپ پایه سمند یعنی سمند SE است. این خودرو در چراغ‌های عقب با مدل LX تفاوت داشته و تجهیزات کمتری هم دارد. تیپ SE تنها با پیشرانه ۱٫۸ لیتری XU7 عرضه می‌شود و پس از آن تیپ LX با موتور EF7 به فروش می‌رسد. قیمت سمند ال ایکس حدود ۲ میلیون تومان گران‌تر بوده و با قیمت ۳۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان وارد بازار می‌شود.

ایران خودرو، سمند ال ایکس را با موتور EF7 نیز به فروش می‌رساند که ۶۰۰ هزار تومان گران‌تر بوده و دارای پیشرانه ۱٫۷ لیتری با قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر است. گران ترین سمند ایران خودرو نیز مدل ال ایکس EF7 دوگانه سوز است که ۳۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان قیمت دارد. این سدان با توجه به محدود قیمتی خود، از تجهیزات نسبتا مناسبی چون پنجره‌های برقی عقب و جلو، سیستم تهویه مطبوع با دریچه سرنشینان عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، سنسور دنده عقب و آینه‌های بغل برقی بهره می‌برد. متاسفانه سمند نیز مانند بسیاری از خودروهای این رده، تنها یک ستاره در جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی کسب کرده است.

۴٫ ام وی ام ۱۱۰ اس (قیمت: ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)

شرکت مدیران خودرو کار خود را با تولید و عرضه خودروی چینی چری QQ با نام ام وی ام ۱۱۰ آغاز کرد. این هاچ بک کوچک شهری با کپی‌برداری از دوو ماتیز ساخته شده و به پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر مجهز شده بود. چند وقتی است که نسل جدید این خودرو با نام ام وی ام ۱۱۰s توسط مدیران خودرو در بازار کشورمان عرضه می‌شود؛ خودرویی که تغییرات نسبتا زیادی را نسبت به قبل تجربه کرده اما تنها با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری با قدرت ۶۸ اسب بخار و گشتاور ۹۳ نیوتن متر به فروش می‌رسد. این هاچ بک جمع و جور چینی در دو تیپ کامفورت و لاکچری با قیمت‌های ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و تیپ لاکچری آن دارای تجهیزات بیشتری مانند آینه برقی، برف‌پاک‌کن و گرم‌کن شیشه عقب، رینگ آلومینیومی و سنسور پارک است.

۵٫ پژو ۲۰۶ (قیمت: ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان)

پژو ۲۰۶ سالهاست که محبوب‌ترین و پرفروش ترین محصول ایران خودرو محسوب می‌شود و در حال حاضر در دو نسخه هاچ بک و صندوق‌دار به فروش می‌رسد. هاچ بک ۲۰۶ تیپ ۲ ارزان‌ترین عضو این خانواده است که به پیشرانه ۱٫۴ لیتری TU3 با قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر مجهز شده و سطح تجهیزات کمتری هم دارد. هاچ بک ۲۰۶ تیپ ۵ از موتور قوی‌تر ۱٫۶ لیتری TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر بهره می‌برد و امکانات بیشتری نسبت به تیپ ۲ دارد. گران‌ترین عضو این گروه، مدل صندوق دار یا SD است که تنها در تیپ V8 و با پیشرانه و امکاناتی مشابه هاچ بک تیپ ۵ روانه بازار می‌شود. این مدل ۳۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت دارد و یکی از گران‌ترین گزینه‌های لیست خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان ما به شمار می‌رود.

از سال ۱۳۹۱ به بعد و با ایرانیزه شدن تولید پژو ۲۰۶، کیفیت آن افت محسوسی داشت اما در ماه‌های اخیر شاهد بهبود نسبی کیفیت این خودروی محبوب هستیم تا جایی که موفق شده در جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، سه ستاره را دریافت کند.

۶٫ ایران خودرو رانا (قیمت: ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان)

رانا دومین برند ملی ایران خودرو پس از سمند شناخته می‌شود. این خودرو در اصلی فیس لیفت پژو ۲۰۶ صندوق دار است اما در بخش طراحی بیرونی و همین‌طور نمای داخلی، کاملا نسبت به پژو ۲۰۶ اس دی تفاوت دارد. در واقع می‌توان رانا را نسخه ارزان‌سازی شده ۲۰۶ صندوق دار دانست که با تجهیزات کمتر نسبت به آن و با قیمت ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. تیپ LX رانا دارای تجهیزات نسبتا مناسبی مانند ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ، دماسنج و پنجره‌های برقی عقب و جلو بوده و همانند پژو ۲۰۶ به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 مجهز شده است.

۷٫ پژو پارس (قیمت: ۳۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان)

پژو پارس یکی از خودروهای قدیمی حاضر در لیست خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان بازار ایران است اما با این وجود همچنان یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو به شمار می‌رود. پارس در دو نسخه سال و ال ایکس روانه بازار می‌شود که اولی به پیشرانه ۱٫۸ لیتری XU7 با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر مجهز شده و تجهیزات کمتری دارد و با قیمت ۳۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. پژو پارس LX نیز از پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 بهره می‌برد و امکانات بیشتری مانند ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو و رینگ آلومینیومی دارد. این مدل با قیمت ۳۷ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. همچنین تا مدتی قبل، یک مدل ELX هم از پژو پارس عرضه می‌شد که اخیرا از لیست فروش ایران خودرو حذف شده است.

۸٫ ایران خودرو سورن (قیمت: ۳۷ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان)

سورن نسخه فیس لیفت سمند ایران خودرو است که با تغییرات ظاهری داخلی و خارجی معرفی شد. سورن در گذشته با پیشرانه XU7 عرضه می‌شد اما اکنون به موتور ۱٫۷ لیتری EF7 مجهز  شده است. همچنین از مدتی پیش، ایران خودرو نسخه توربوشارژ این موتور را برای سورن ارائه کرده که قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهد. سورن توربو قیمت بالاتری نسبت به نسخه تنفس طبیعی دارد و با قیمت ۳۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قابل خریداری است. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به رینگ آلومینیومی، آینه‌های برقی جمع‌شونده اتوماتیک با گرم‌کن، پاور ویندوز و سنسور دنده عقب اشاره کرد. سورن در زمینه کیفیت نیز وضعیت بهتری نسبت به سمند دارد و موفق به دریافت دو ستاره از پنج ستاره ایمنی شده است.

۹٫ رنو ال ۹۰ (قیمت: ۳۸ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان)

رنو لوگان یا همان ال ۹۰ توسط دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در انواع مختلف تولید می‌شود. نمونه‌های تولیدی ایران خودرو شامل مدل‌های پیکاپ، E2 دستی، اتوماتیک و پلاس اتوماتیک می‌شود. پارس خودرو نیز نسخه فیس لیفت این ماشین را با نام پارس تندر به بازار عرضه می‌کند. ال ۹۰ در بین خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان بازار ایران، باکیفیت‌ترین قوای محرکه را دارد. مهم‌ترین نقطه قوت رنو L90 موتور ۱٫۶ لیتری K4M آن است که قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر  را ارائه می‌دهد. ارزان‌ترین نسخه ال ۹۰ مدل E2 دستی است که ۳۸ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان قیمت دارد و گران‌ترین مدل آن هم در اختیار مدل پلاس اتوماتیک قرار گرفته که با قیمت ۴۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

خوشبختانه این خودرو از کیفیت خوبی بهره می‌برد به گونه‌ای که نسخه‌های معمولی ال ۹۰ موفق به دریافت سه ستاره شده‌اند و نسخه‌های پارس تندر و تندر پلاس اتوماتیک هم ۴ ستاره کسب کرده‌اند. از اصلی‌ترین نقاط ضعف این محصول ایران خودرو و پارس خودرو می‌توان به طراحی خسته‌کننده و سطح تجهیزات پایین آن اشاره کرد.

۱۰٫ برلیانس اچ ۲۰۰ (قیمت: ۳۹ میلیون و ۶۰ هزار تومان)

جایگاه گران‌ترین گزینه لیست خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان بازار ایران به برلیانس سری اچ ۲۰۰ اختصاص پیدا می‌کند. این خودروی چینی توسط پارس خودرو در نسخه‌های سدان، هاچ بک دستی و اتوماتیک وارد بازار می‌شود که البته قیمت نسخه‌های دنده اتوماتیک آن از مرز ۴۰ میلیون تومان فراتر می‌رود؛ بنابراین ما در این لیست، نسخه دستی سری H200 را قرار داده‌ایم.

سری اچ ۲۰۰  یعنی مدل‌های اچ ۲۲۰ و اچ ۲۳۰ به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر مجهز شده‌اند اما در زمینه تجهیزات رفاهی، حرف زیادی برای گفتن ندارند و حتی آپشن‌هایی مانند سنسور دنده عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در آن قرار نگرفته است. با این وجود برلیانس سری اچ ۲۰۰ و برادر بزرگترش یعنی اچ ۳۰۰ به دلیل کیفیت بالاتر نسبت به بسیاری از خودروهای ساخت داخل و همچنین عدم تنوع این بخش از بازار با فروش نسبتا مناسبی روبرو شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Analytics