دوج چلنجر Widebody مدل 2018 با طراحی عضلانی معرفی شد | شهر ای تی | بیست اسکریپت قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس اسکریپت

دوج چلنجر Widebody مدل ۲۰۱۸ با طراحی عضلانی معرفی شد

دوج اقدام به معرفی مدل ۲۰۱۸ چلنجر SRT Hellcat کرده که بدنه‌ی آن همانند مدل Demon عضلانی و پهن پیکر است. این نسخه، با نام Widebody ارائه خواهد شد.

عده‌ای از خریداران دوج هستند که ظاهر اسپرت و عضلانی مدل چلنجر Demon را می‌پسندند اما نمی‌توانند ۸۶ هزار دلار را برای خرید این خودرو بپردازند یا نیازی به قدرت اضافی مدل Demonn ندارند. خوشبختانه دوج به فکر این دسته از مشترین نیز بوده و برای آن‌ها مدلی جدید عرضه کرده است.

دوج از مردادماه، محصولی دیگر را به مدل‌های چلنجر خواهد افزود که با نام SRT Widebody شناخته می‌شود و درست همانند مدل دیمون، عرض آن به میزان ۹ سانتیمتر بیشتر از بدنه‌ی عادی چلنجر است. این خودرو همچنین به فرمان برقی سه حالته مجهز است که دارای سه مود رانندگی خیابان، اسپرت و پیست خواهد بود. در مقایسه باید گفت که تمامی مدل‌های دیگر دوج هلکت دارای فرمان هیدرولیکی هستند.

 

عده‌ای از خریداران دوج هستند که ظاهر اسپرت و عضلانی مدل چلنجر Demon را می‌پسندند اما نمی‌توانند ۸۶ هزار دلار را برای خرید این خودرو بپردازند یا نیازی به قدرت اضافی مدل Demonn ندارند. خوشبختانه دوج به فکر این دسته از مشترین نیز بوده و برای آن‌ها مدلی جدید عرضه کرده است.

دوج از مردادماه، محصولی دیگر را به مدل‌های چلنجر خواهد افزود که با نام SRT Widebody شناخته می‌شود و درست همانند مدل دیمون، عرض آن به میزان ۹ سانتیمتر بیشتر از بدنه‌ی عادی چلنجر است. این خودرو همچنین به فرمان برقی سه حالته مجهز است که دارای سه مود رانندگی خیابان، اسپرت و پیست خواهد بود. در مقایسه باید گفت که تمامی مدل‌های دیگر دوج هلکت دارای فرمان هیدرولیکی هستند.

تیم کانیسکیس، مسئول بخش خودروهای سواری دوج در مورد این خودرو گفته است :

دوج چلنجر SRT Hellcat Widebody کامل کننده‌ی خط تولید بهترین ماسل‌کار ما در تاریخ این شرکت است. تیم دوج تلاش بسیاری کرده است تا بتواند خودرویی چون هلکت دیمون را تولید کند که این مدل سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان در مسافت ۴۰۰ متر است. حال ما تصمیم گرفتیم تا با استفاده از عناصر موجود در این خودرو مدل جدیدی را به محصولات چلنجر اضافه کنیم. این خودرو ضمن اینکه عملکرد بالایی دارد می‌تواند با بدنه‌ی عضلانی خود توجه بسیاری از افراد را در خیابان به خود جلب کند.”

در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل از سری HEMI قرار گرفته است که دارای ۶.۲ لیتر حجم  و مجهز به سوپرشارژر مدرن است. این پیشرانه توانایی تولید ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون متر گشتاور ر دارد که از طریق جعبه دنده‌ی ۶ دنده‌ی دستی و یا هشت دنده‌ی خودکار روانه‌ی چرخ‌های عقب می‌شود.

البته تغییرات این خودرو تنها به ظاهر آن محدود نخواهد بود چون دوج اعلام کرده است که این مدل با توجه به شتاب بالاتر، ترمز بهتر و چسبندگی بیشتری که در مقایسه با هلکت عادی دارد می‌تواند زمان بهتری را در پیست مسابقه به ثبت برساند. طبق اعلام دوج در یک پیست با طول ۲.۷۳ کیلومتر، این خودرو توانست در هر دور به میزان ۲ ثانیه سریع‌تر از هلکت معمولی عمل کند. زمان کلی ۴۰۰ متر نیز برای هلکت معمولی ۱۱.۲ ثانیه و برای این مدل ۱۰.۹ ثانیه بود که ۳ دهم ثانیه بهتر است.

همچنین باید اشاره کرد که تایرهایی نصب شده بر این خودرو، سبب بهبود شتاب گیری این مدل نیز شده اند به طوری که مدل عادی هلکت می‌توانست در عرض ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند در حالی که Widebody برای رسیدن به همین سرعت تنها به ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد که ۱ دهم ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت این محصول، ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

یک خبر خوب نیز برای خریداران هلکت این است که مدل Widebody در ۱۵ رنگ مختلف قابل سفارش خواهد بود و از این پس تمامی مدل‌های این خودرو به جای گلگیرهای پلاستیکی از گلگیرهای فلزی بهره مند خواهند شد. در داخل کابین از تودوزی چرم استفاده شده است و فرمان نیز مانند خودروهای مسابقه‌ای دارای یک بخش صاف در پایین خود است، غربیلک فرمان این خودرو دارای گرمکن نیز خواهد بود. روی صندلی‌ها از پوشش چرم لاگونا استفاده شده است و در میان صفحه نشان دهنده‌ها نیز نشان هلکت به چشم می‌خورد. یک صفحه نمایش ۸.۴ اینچی نیز روی داشبورد وجود دارد که از منوی Performance آن می‌توان اطلاعات جالبی در خصوص عملکرد خودرو کسب کرد. این صفحه نمایش به سیستم رهیاب ماهواره‌ای Uconnect 4C نیز مجهز خواهد بود.

دوج اعلام کرده است که تمامی کسانی که دوج چلنجر SRT Hellcat Widebody را خریدارای کنند یک کلاس یک روزه‌ی رانندگی حرفه‌ای در مدرسه‌ی رانندگی Bob Bondurant به آن‌ها اعطا خواهد شد. این کلاس شامل آموزش حرفه‌ای،  نحوه‌ی زمان‌گیری بهتر در پیست مسابقه و آموزش لانچ کردن می‌شود. فروش دوج Widebody از ماه جولای آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود که از پاییز امسال بتوان این خودرو را در خیابان‌های امریکا مشاهده کرد.

منبع : MOTORTREND

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *