کشف سیاره HIP ۶۵۴۲۶b که یک و نیم برابر مشتری است | شهر ای تی | بیست اسکریپت قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس اسکریپت

کشف سیاره HIP ۶۵۴۲۶b که یک و نیم برابر مشتری است

محققان مکس پلانک اخیرا موفق به کشف یک سیاره ی بزرگ و نادر در دور دست ها شده اند که دارای شعاعی در حدود ۱٫۵ برابر و حجم ان نیز چیزی در حدود ۶ تا ۱۲ برابر سیاره ی مشتری براورد شده است. دانشمندان در مورد این سیارهی رفتارهای عجیبی را که…. در ادامه پیشنهاد میکنمم با شهر ای تی همراه باشید تا با این سیاره و مشخصات آن اشنا شوید.

بله؛ همانطور که در بالا هم عنوان کردیم محققان اخیرا موفق به کشف یک سیاره ی جدید و بزرگ شده اند که رفتارهای بسیار عجیبی را که بر خلاف نظریه های دانشمندان میباشد از خود بروز میدهد. همین مسئله باعث شده است که نظریه های دانشمندان در مورد منظومه ی شمسی باز بینی شود و در نظریات خود تجدید نظر کنند.

سیاره ی مورد اشاره با عنوان HIP ۶۵۴۲۶bتوسط محققان موسسه ی ستاره شناسی مکس پلانک کشف شده است. در واقع ابزار SPHERE موجود در تلسکوپ بزرگ رصد خانه ی ESO در شیلی تصاویر مستقیمی از این سیاره را منتشر داده است. در همین رابطه یکی از این محققان عنوان داشته است که ما به ندرت میتوانیم سیاره ایی خارج از منظومه ی شمسی را با تصاویر مستقیم مشاهده کنیم ، اما تصاویر منتشر شده از این سیاره اطلاعات بسیار کاملی را در اختیار ما قرار داده است. در این حالت ما به راحتی میتوانیم با تحلیل کردن نور مستقیم سیاره ترکیب جو موجود در سیاره را با دقت زیادی مشخص کنیم.

براساس بررسی های انجام شده به نظر میرسد که این سیاره به یک منظومه ی جوان تعلق دارد که هنوز دارای دیسک غبار میباشد. اما شواهد نشان میدهد که سیاره ی  HIP ۶۵۴۲۶ دارای دیسک نمیباشد که این مسئله حکایت از ان دارد که این منظومه با خصوصیات یک منظومه ی کلاسیک تفاوت زیادی دارد. دمای این سیاره چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ درجه ی سانتی گراد براورد شده است. همچنین شعاع ان نیز در حدود ۱٫۵ برابر سیاره ی مشتری  تخمین زده شده است.

پاسخ دهید