شرکت رنو رسما وارد بازار ایران شد:رقیب سایپا و ایران خودرو | شهر ای تی | بیست اسکریپت قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس اسکریپت
پنج شنبه , شهریور ۳۰ ۱۳۹۶

شرکت رنو رسما وارد بازار ایران شد:رقیب سایپا و ایران خودرو

رنو سال هاست که اهداف توسعه ای بلند مدتی را در بازار ایران دنبال می کند و می توان این شرکت را جدی ترین خودروساز بین المللی پیگیر فروش در بازار ایران توصیف کرد، پس از تجربه همکاری نه چندان ایده آل با ایران خودرو و سایپا برای تولید و عرضه سری خودروهای ال ۹۰ (شامل مدل تندر و ساندرو)، حالا بیش از ده ماه است که زمزمه تولید مستقل رنو در ایران به گوش می رسد و سرانجام امروز این قرارداد نهایی شده است.

سرمایه گذاری ۶۶۰ میلیون یوریی رنو برای داشتن سهم ۶۰ درصدی، مشارکت ۲۰ درصدی ایدرو و همکاری ۲۰ درصدی نگین خودرو به عنوان شریک فعلی وارداتی رنو از جمله مهمترین مفاد این قرارداد هستند که قرار است به تولید نسل جدید داستر و سیمبل (نسل جدید تندر۹۰)، اشتغال زایی ۳ هزار نفری و تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۲۴ منجر شود.

براساس مفاد قرارداد رنو متعهد شده است که ۳۰ درصد از این تیراژ را در بازارهای صادراتی عرضه کند اما در مورد ۷۰ درصد باقی مانده می توان گفت که حالا رنو می تواند در مقام یک کمپانی ثروتمند اروپایی و یکی از بزرگترین خودروسازان جهان، به شکل مستقل در بازار ایران تاخت و تاز کند.

تنگ شدن عرصه بر شرکت های مونتاژ کننده خودروهای چینی و سخت تر شدن شرایط رقابت برای ایران خودرو و سایپا از جمله چشم اندازهای مثبت قرارداد رنو و ایدرو به نظر می رسد. هرچند باید منتظر ماند و دید که چالش های نانوشته بازار خودرو ایران در نهایت چه بلایی سر این مشارکت می آورند.

البته در پی وقوع پیچیدگی های اجرایی فراوان در پروسه تولید و عرضه تندر ۹۰، می توان گفت که رنو حالا دیگر در خصوص بازار ایران آبدیده شده است و تا حد زیادی با شرایط پیچیده اقتصادی کشورمان آشنایی دارد و به همین دلیل می توان به قرارداد مشارکت رنو و ایدرو بیش از قرارداد های قبلی خوشبین بود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Web Analytics