مرسدس بنز کوپه ی جدید AMG GT C را به نمایشگاه دیترویت آورد

0

مجموعه ی Mercedes-AMG از یک خودروی جدید در گروه عملکرد خود در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام AMG GT C پرده برداشت. این کوپه برای گرامیداشت تولد پنجاه سالگیMercedes-AMG نیز ارائه شده است. اصلاحات جدید و توان قدرتی بهتر برای AMG GT و GT S از دیگر اقدامات این کمپانی به شمار می رود. با ما در شهر ای تی همراه باشید.

خط تولید Mercedes-AMG GT اکنون شامل GT C در قالب هر دو نوع کوپه و رودستر و همچنین مدل های عملکردی تر GT S و GT R است. تمامی مدل های AMG GT آپدیت های فنی را دریافت کرده و شامل توان بیشتری شده اند. همگی آنها دارای جلوپنجره ی ۱۵۵ میله ای بوده که نسبت آنها با خودروهای مسابقه ای GT3 این کمپانی را نشان می دهد.

آپدیت های موتور به معنای وجود توان خروجی بیشتر برای GTها است. Mercedes-AMG به موتور ۴٫۰۰ لیتر دوتوربوی هشت سیلندر، کمی بروزرسانی بخشیده که منجر به آپگرید قدرت شده است. مدل استاندارد AMG GT و رودستر GT اکنون دارای خروجی ۴۷۶ اسب بخار (۳۵۰kW) – تقویت ۱۴ اسب بخاری – شده اند. به این ترتیب به گشتاور این مدل ها نیز ۳۰ نقطه افزوده شده و به ۶۳۰ نیوتن متر رسیده است.

به طور مشابه، مدل GT S دارای ارتقای ۱۲ اسب بخاری شده و به توان ۵۲۲ اسب بخار (۳۹۴kW) و گشتاور ۶۷۰ نیوتن متر رسیده است. مدل های GT C نیز به توان ۵۵۷ اسب بخار (۴۱۰kW) و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر رسیده اند. مدل برتر AMG GT R با قدرت ۵۸۵ اسب بخار (۴۳۰kW) و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر همراه شده است.

با این مشخصات شتاب صفر تا صد Mercedes-AMG GT به ۴ ثانیه و اوج سرعت آن به ۳۰۴ کیلومتر/ساعت می رسد. رودستر این سرعت را حفظ کرده اما به دلیل وزن خود ۲۲ کیلومتر/ساعت از سرعت اوج آن کاسته می شود. مدل GT S صفر تا صد را در ۳٫۸۸ ثانیه طی کرده و اوج سرعت آن نیز ۳۱۰ کیلومتر/ساعت است. مدل های GT C دارای شتاب صفر تا صد ۳٫۷۷ ثانیه ای بوده و سرعت بالای آنها هم به ترتیب برای مدل های کوپه و رودستر ۳۱۷ و ۳۱۶۶ کیلومتر/ساعت می باشند. مدل بزرگ Mercedes-AMG GT R دارای اوج سرعت ۳۱۸۸ کیلومتر/ساعت است.

تمامی مدل های AMG GT شامل سیستم های مدیریت هوای فعال AIRPANEL هستند که پیش از این منحصرا در اختیار مدل GT R قرار داشت. این سیستم منفذهای عمودی در زیر نوار جلویی برای کنترل جریان هوا و بهبود آئرودینامیک در سرعت می باشد. منفذها به صورت خودکار بسته به دمای محفظه ی موتور باز و بسته می شوند. AMG همچنین خنک کننده ی روغن موتور را به جلوی قوس های چرخ منتقل کرده تا نیازهای خنک سازی موتور را کمتر نماید به این ترتیب منافذ بیشتر مواقع می توانند بسته بمانند.

Mercedes-AMG GT C Edition 50

در نمایشگاه خودروی بین المللی امریکای شمالی (NAIAS) در دیترویت، از مدل کوپه ی جدیدAMG GT C رونمایی شده که به رودستر معرفی شده در سال ۲۰۱۶ پیوسته است. اولین GT Cتولیدی، مدل های ویژه ی ۵۰ سالگی Mercedes-AMG خواهند بود.

AMG GT C در بخش عقب خود ۵۷ میلی متر عریض تر از مدل های GT و GT S است که آن را با چرخ های عریض تر سازگار کرده است. با این حال این خودرو در آئروفویل اکتیو پشت با مدل های نامبرده اشتراک دارد.

AMG GT C، شاسی و سیستم تعلیق خط تولید GT را به ارث برده و بسیاری از قطعات اصلی آن از آلومینیوم برای دستیابی به وزن سبک تر ساخته شده است. GT C دارای AMG RIDE CONTROL- یک تعلیق اسپرت تطبیقی که در مدل های GT R نیز وجود دارد – است.

همچنین این مدل جدید با GT R در داشتن هدایت محور عقب اشتراک دارد که چرخ های عقب را برخلاف چرخ های جلو به منظور بهبود ثبات و قابلیت می چرخاند. این ویژگی در GT S اختیاری است. این سیستم در سرعت های تا ۱۰۰۰ کیلومتر/ساعت عمل کرده و در سرعت های بالاتر، چرخ های عقب هم راستا با چرخ های جلو عمل می کنند.

AMG GT C در بخش عقب خود ۵۷ میلی متر عریض تر از مدل های GT و GT S است که آن را با چرخ های عریض تر سازگار کرده است. با این حال این خودرو در آئروفویل اکتیو پشت با مدل های نامبرده اشتراک دارد.

AMG GT C، شاسی و سیستم تعلیق خط تولید GT را به ارث برده و بسیاری از قطعات اصلی آن از آلومینیوم برای دستیابی به وزن سبک تر ساخته شده است. GT C دارای AMG RIDE CONTROL- یک تعلیق اسپرت تطبیقی که در مدل های GT R نیز وجود دارد – است.

همچنین این مدل جدید با GT R در داشتن هدایت محور عقب اشتراک دارد که چرخ های عقب را برخلاف چرخ های جلو به منظور بهبود ثبات و قابلیت می چرخاند. این ویژگی در GT S اختیاری است. این سیستم در سرعت های تا ۱۰۰۰ کیلومتر/ساعت عمل کرده و در سرعت های بالاتر، چرخ های عقب هم راستا با چرخ های جلو عمل می کنند.

 

منبع : newatlas

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.