سیستم عامل جدید اپل macOS از کارت گرافیک خارجی پشتیبانی می کند

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2017 اعلام کرد که پشتیبانی از GPU اکسترنال را به نسخه‌ی جدید از macOS اضافه خواهد کرد.

 اپل شب گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2017 اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از API به‌روزرسانی‌شده‌ی Metal 2 در سیستم‌عامل macOS High Sierraa، مک‌های این کمپانی به‌زودی از طریق پورت تاندربولت ۳، از واحدهای پردازش گرافیکی اکسترنال پشتیبانی خواهند کرد. این قابلیت راه را برای توسعه‌ی محتوای واقعیت مجازی به‌کمک لپ‌تاپ سبک این شرکت باز خواهد کرد و علاوه‌ بر این ممکن است کاربران مک روزی قادر به اتصال هدست‌های واقعیت مجازی به مک خود باشند. شرکت Valve نیز روز گذشته اعلام کرد که نسخه‌ی بتای SteamVR را برای مک منتشر خواهد کرد.

برای آنکه توسعه‌دهندگان قادر به شروع‌به‌کار باشند، اپل فروش مجموعه‌ی گرافیک اکسترنال اختصاصی خود را نیز به توسعه‌دهندگان آغاز کرده است. هدف اپل از این کار،‌ فراهم‌ کردن توان پردازشی بیشتر برای آن دسته از کاربران مک است که به کار‌ کردن روی بازی‌ها، اپلیکیشن‌های گرافیکی سنگین و مبتنی بر واقعیت مجازی علاقه‌مند هستند. به‌ نظر می‌رسد این مجموعه روی نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل macOS High Sierra کار می‌کند که این نسخه در حال حاضر در دسترس توسعه‌دهندگان است. با این حال در یکی از صفحات پیش‌نمایش برای سیستم‌عامل جدید در وب‌سایت اپل، به این موضوع اشاره شده است که احتمالا پشتیبانی از GPU اکسترنال برای کاربران عادی تا بهار سال ۲۰۱۸ ممکن نباشد.

اپل در جریان رویداد دیشب اعلام کرد که مجموعه‌ی گرافیک یادشده از کیس GPU اکسترنال شرکت Sonnet بهره می‌برد؛ این کیس از تاندربولت ۳ پشتیبانی می‌کند و منبع تغذیه‌ی آن ۳۵۰ وات است. مجموعه‌ی گرافیک اپل به همراه کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 با حافظه‌ی ۸ گیگابایت عرضه خواهد شد؛ این کارت گرافیک از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می‌کند. اپل به‌ همراه این مجموعه یک کد تخفیف ۱۰۰ دلاری برای خرید هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد. برای آنکه قادر به خرید کیت گرافیک اکسترنال اپل باشید باید عضو برنامه‌ی توسعه‌دهندگان اپل (Apple Developer Program) باشید.

کیت گرافیک اپل، شروعی امیدوارکننده در جهت افزایش توان پردازشی پلتفرم مک برای سازگاری با محتوای واقعیت مجازی محسوب می‌شود. اما اپل هنوز تا رسیدن به جایگاهی که توسعه‌دهندگان و کاربران به پلتفرم آن به‌عنوان ابزاری قابل اتکا جهت تولید و بهره‌گیری از محتوای واقعیت مجازی نگاه کنند، راه زیادی را باید طی کند. حداقل در کوتاه‌مدت، هنگامی که مک‌بوک و آی‌مک به‌طور رسمی از GPU پشتیبانی کنند، به ابزارهای گیمینگ قابل اتکایی بدل خواهند شد.

منبع : THEVERGE

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *