وانت لوکس دوج رم مدل تنگستن ۲۰۱۸ رونمایی شد

یکی از محبوب‌ترین وانت‌های فول‌سایز امریکا، با مدل تولید محدود تنگستن رونمائی شده است که علاوه بر توانایی‌های فنی جالب توجه، ویژگی‌های یک خودروی لوکس را به همراه دارد.

پیش از این شاهد حضور وانت‌های لوکس فورد و جنرال موتورز، در کلاس تازه تاسیس پیکاپ‌های لوکس بودیم و حالا، دوج با نسخه‌ای خاص از مدل رم، به بازار امریکا عرضه خواهد شد. پیش از این، تنها محصولات دوج بر پایه‌ی رم، با کدهای ۱۵۰۰، ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ شناخته می‌شدند، اما مدل تنگستن نیز، قرار است ضلع چهارم این گروه باشد.

اولین تفاوت تنگستن با دیگر مدل‌های دوج رم، جلوپنجره‌ی این خودرو است که از آلیاژ ترکیبی فلزات کروم و تنگستن، ساخته می‌شود. علاوه بر این، رینگ‌ها و کاپوت جلو نیز، از طراحی اختصاصی این مدل، بهره‌مند خواهد شد، ضمن اینکه سپر و قاب گلگیرها هم، تمام‌فلز و به رنگ بدنه خواهند بود.

شاید ظاهر بیرونی رم، جذابیت خاص خود را داشته باشد و البته در مدل تنگستن چندان متفاوت از نسخه‌ی استاندارد به نظر نرسد، اما در کابین، فراتر از انتظار ظاهر شده و با ترکیبات جذاب چرم و چوب، ارائه می‌شود. بخش زیادی از صندلی‌ها، سقف و داشبورد، از چرم طبیعی تشکیل شده، درحالیکه چوب واقعی نیز، در رنگ‌های متفاوت قابل سفارش است.

از تفاوت‌های فنی تنگستن با یک وانت رم استاندارد، می‌توان به سیستم تعلیق و فنربندی بهینه‌سازی شده‌ی آن اشاره کرد که در بخش کمک‌فنرها، پنوماتیک (هوایی) هستند و قابلیت تنظیم ارتفاع الکترومکانیک دارند. در بخش آپشن‌های رفاهی، بهترین نوع سیستم ناوبری ماهواره‌ای، پخش چندرسانه‌ای و اشتراک رادیو اینترنتی، خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور، گرم‌کن داخل تمامی صندلی‌های و فرمان همراه با تنظیمات برقی ردیف جلو، پدال‌های قابل تنظیم، نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچ با قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اپل و اندروید، در این خودرو وجود دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی رم در نسخه‌های ۱۵۰۰، ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰، با آپشن‌های لوکس تنگستن قابل سفارش خواهد بود و از این نظر محدودیتی برای خریداران وجود ندارد. حتی نمونه‌های دو کابین و یک و نیم کابین نیز، می‌توانند با این امکانات همراه شوند.

در حالیکه قیمت نسخه‌ی پایه از مدل رم ۱۵۰۰ تنها ۲۸ هزار دلار است، با آپشن‌های سری تنگستن به ۵۶ هزار دلار خواهد رسید. این خودرو، با ۸ رنگ جدید ارائه خواهد شد، اما همچنان از پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۳۰۵ اسب بخار با گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر استفاده خواهد کرد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۹ ثانیه، کافی خواهد بود.

 

منبع :  MOTORTREND

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *