نقد و بررسی شاسی بلند نیسان X-Trail 2017 پرفروشترین در دنیا

نیسان از برند های محبوب ژاپن است که در این کشور محصولات آن به عنوان قدرتمند شناخته می شوند.حال مدتیست که نیسان نسل جدید شاسی بلند محبوب خود یعنی ایکس تریل را معرفی کرده تا ما در این مطلب به بررسی این خودرو بپردازیم.در ادامه با ما همراه باشید.

پس از فیس لیفت نسل جدید نیسان قشقایی، همان گونه که انتظار می رفت برادر بزرگتر آن، نیسان X-Trail (ایکس تریل)، نیز دستخوش تغییراتی شده است.

نیسان ادعا می کند در سال گذشته، توانسته بیش از ۷۵۰۰۰۰ دستگاه ایکس تریل را به فروش برساند، موضوعی که به گفته نیسان آن را به محبوب ترین SUV جهان بدل می کند.

در ایران این خودرو  که هنوز در مدل های قبل از فیس لیف عرضه می شود، در بازه قیمتی ۲۴۸ میلیون تومانی عرضه می شود و رقبای قدری از جمله هیوندای سانتافه، DS6، تویوتا RAV4، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر را پیش روی خود می بیند. در این بررسی میدانی خواهیم دید این فرزند محبوب نیسان به لطف تغییرات جدید از پس موانع پیش رویش برخواهد آمد یا خیر.

در فیس لیفت اینگونه خودروها نیاز به انجام کار اضافه نیست. جلو پنجره پهن تر، سپرهای بازنگری شده و چراغ های ال ای دی جدید در بخش انتهایی و دماغه بیشتر از دیگر تغییرات به چشم می آیند. زه های کروم در کناره ها و رینگ ها با طرح جدید نیز باقی تغییرات در بخش ظاهری اند.

در داخل، بیشترین توجه کمپانی بر بکار بردن فرمانی جدید منعطف شده است که تا حدی وسعت تغییرات ایجاد شده را برایتان بازگو خواهد کرد. متریال جدید بکار رفته در ساخت کنسول مرکزی و همینطور دریچه های هوا به رنگ مشکی براق و طرح دوخت روی داشبورد ظاهری شکیل تر به فضای داخلی بخشیده اند.

در مدل های بالاتر، صندلی های چرمی به همراه دوخت های تزئینی تازه روی آن در انتقال حسی لوکس بهتر از پیش عمل می کنند. در بحث ایزولاسیون، ایکس تریل با بهره مندی از کابینی با کیفیت و مملو از مواد نرم و همچنین ایجاد آرامشی درخور نام نیسان، رضایت صاحبانش را به راحتی جلب می کند.

سیستم اینفوتینمنت با توجه به طراحی و گرافیک های نه چندان جذابش، حتی با وجود تغییراتی در ساختار منوها، همچنان قدیمی جلوه می کند. این سیستم همچنان از کارپلی اپل و اندروید اتو پشتیبانی نکرده و تنها جای امیدی که باقی گذاشته، راحتی کار با آن است.

متاسفانه مهم ترین آپشن جدید اضافه شده به خانواده ایکس تریل، یعنی سیستم رانندگی خودکار ProPILOT نیسان، تا سال ۲۰۱۸ برای این خودرو عرضه نخواهد شد. با این وجود پکیج های امنیتی جدید و تکلونوژی پارک اتومات با قابلیت تشخیص جدول، هم اکنون برای این خودرو قابل سفارش اند.

کاربردی بودن، همچنان جز نقات قوت ایکس تریل باقی مانده، بطوریکه صندلی های ردیف دوم با قابلیت حرکت به جلو و عقب، می توانند فضای مناسبی برای سرنشینان عقب فراهم کنند. این اس یو وی با فضای بار ۵۶۵ لیتری خود، به خوبی انتظارات صاحبانش را در هنگام سفر برآورده می کند.

در جاده، تغییری حس نمی شود؛ رانندگی راحت توأم با حس امنیت و البته هندلینگ کاملاً معمولی که در کنار  گیربکس CVT Xtronic، همواره این امر را گوشزد می کنند که با خودرویی کاملاً خانوادگی روبرو هستید.

با وجود اینکه ایکس تریل مانند بسیاری از اس یو وی ها از جمله فورد اج درشت هیکل جلوه نمی کند اما از فرمان دقیق و کنترل بدنه خوب بهترین های این کلاس، بی بهره است.

سواری خودرو خوب است. خوشبختانه این خودرو با رینگ های ۱۸ اینچی عرضه می شود، بنابراین کیفیت سواری فدای ظاهر بهتر نمی شود. صدای جاده به خوبی توسط عایق های در نظر گرفته شده جذب می شود، اما در سرعت های بالا، صدای باد به راحتی به گوش می رسد.

پیشرانه با حجم دقیق ۲۴۸۸ سی سی و با توان تولید ۱۷۱ اسب بخار برای خودرویی با این وزن وجثه ضعیف جلوه می کند که شتاب صفر تا صد ۱۰٫۵ ثانیه ای عنوان شده توسط کمپانی نیز بیانگر این مطلب است. وجود  حالات متفاوت برای رانندگی در مسیرهای آفرود در برخی مواقع بسیار یاری رسان واقع می شود و از آن می توان به عنوان مزیت این خودرو یاد کرد.

در پایان می توان گفت، ایکس تریل همانند آنچه از یک خودروی ژاپنی انتظار دارید خرید بدون ریسک و قابل اطمینانی بوده و کیفیت خودرو در بخش های فنی و در داخل کابین از رقبای کره ای بالاتر و بهتر است. مهم ترین مشکلی که در بازار ایران این خودرو را با مشکل مواجه کرده عرضه آن با قیمتی بالاتر از رقباییست که مدتهاست در بازار ایران حضور داشته و مردم با آن ها خو گرفته اند. تنها زمان تعیین گر سرنوشت ایکس تریل در بازار ایران خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *