معرفی ۷ خودرو نامزد بهترین خودرو اروپا در سال ۲۰۱۸

هفت خودرو به عنوان فینالیست های بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا معرفی شدند. برنده نهایی این رقابت جذاب در مارس سال ۲۰۱۸ توسط داوران انتخاب خواهد شد.

باز هم مثل هر سال با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، رقابتبهترین خودروی اروپا برگزار می‌شود و اکنون نیز فینالیست های خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا معرفی شده‌اند. در رقابت امسال، خودروهای آلفارومئو استلویو، آئودی ای ۸، بی ام و سری ۵، سیتروئن سی ۳ ایر کراس، کیا استینگر، سئات ایبیزا و ولوو ایکس سی ۴۰ به عنوان نامزدهای اصلی برنده شدن این عنوان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این ۷ خودرو از میان یک لیست بلندبالا شامل ۳۷ خودروی جدید انتخاب شده‌اند که همگی در سال ۲۰۱۷ در حداقل پنج بازار اروپایی عرضه شده و یا در مدت باقی‌مانده تا پایان سال عرضه می‌شوند. فینالیست های خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا خود را در آزمون‌های مختلفی ثابت کرده‌اند و هیئت داورانی متشکل از ۶۰ عضو از ۲۳ کشور مختلف در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۸ و در آستانه نمایشگاه خودرو ژنو، یکی از آن‌ها را به عنوان برنده نهایی معرفی می‌کند. در ادامه، فینالیست های خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد:

معرفی ۷ فینالیست خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا

آلفارومئو استلویو (Alfa Romeo Stelvio)

آلفارومئو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس سال گذشته از نخستین کراس اوور خود با نام استلویو رونمایی کرد. این خودرو در نسخه رده‌بالا یعنی مدل کوادروفولیو به پیشرانه ۲٫۹ لیتری وی ۶ تویین توربو با قدرت ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر مجهز شده است.

آئودی ای ۸ (Audi A8)

آئودی A8 سدان پرچم دار این خودروساز مطرح آلمانی است و در سال جاری نسل چهارم آن عرضه شد. در طراحی بیرونی این خودرو از کانسپت پرولوگ الهام گرفته شده و قادر است مرسدس بنز S کلاس و بی ام و سری ۷ را به چالش بکشد. این خودرو در کابین و توان فنی نیز دچار تغییرات زیادی شده و اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح ۳ مجهز شده است.

بی ام و سری ۵ (BMW 5 Series)

نسل جدید بی ام و سری ۵ بر روی پلتفرم CLAR ساخته شده و در بررسی‌های مختلف که توسط کارشناسان خودرو و سایت‌های مطرح حوزه خودرو انجام شده با نقدهای مثبتی مواجه شده است و به همین دلیل جزو فینالیست های خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا به شمار می‌رود. وزن این خودرو نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و پیشرانه‌های جدیدی برای آن ارائه شده است. همچنین تکنولوژی رانندگی خودکار در این نسل از خودرو به کار رفته است.

سیتروئن سی ۳ ایرکراس (Citroen C3 Aircross)

سیتروئن در تابستان امسال از مدل سی ۳ ایرکراس برای رقابت با نیسان جوک، رنو کپچر، اوپل موکا و اکو اسپورت رونمایی کرد. این خودرو بر خلاف نسل قبلی‌اش که یک MPV بود، دارای استایل کراس اوور است و با گزینه‌های متعدد سفارشی‌سازی می‌تواند جوانان زیادی را به سمت خود جذب کند.

کیا استینگر (Kia Stinger)

کیا استینگر با طراحی جذاب و پلتفرم دیفرانسیل عقب خود به رقیبی خطرناک برای بی ام و سری ۴ گرن کوپه و آئودی A5 اسپورت بک تبدیل می‌شود. این سدان کوپه کره‌ای ۱۰ هزار دلار ارزان‌تر از آئودی A5 اسپورت بک و ۱۱ هزار دلار ارزان‌تر از بی ام و سری ۴ گرن کوپه است.

سئات ایبیزا (SEAT Ibiza)

پنجمین نسل از سئات ایبیزا با استفاده از پلتفرم MQBA0 فولکس واگن و استایلی شبیه به مدل لئون تولید و عرضه شده و رقبایی چون رنو کلیو، اوپل کورس، پژو ۲۰۸ و فورد فیستا را در برابر خود می‌بینید. این خودرو اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد و نسخه بالارده آن با ویژگی‌هایی چون سیستم‌های کمک راننده متعدد به عنوان یکی از فینالیست های خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا معرفی شده است.

ولوو ایکس سی ۴۰ (Volvo XC40)

ایکس سی ۴۰ کوچک‌ترین کراس اوور ولوو است و در جایگاهی پایین‌تر از مدل‌های ایکس سی ۶۰ و ایکس سی ۹۰ قرار می‌گیرد. این خودرو از طراحی آشنا و اسپورت ولوو بهره می‌برد که شباهت زیادی به برادران بزرگ‌ترش دارد. XC40 بر روی پلتفرم جدید ولوو به نام CMA ساخته شده که با همکاری جیلی توسعه پیدا کرده است. این کراس اوور سوئدی از ماه گذشته در بلژیک تولید می‌شود و اولین نمونه‌های تولیدی آن در اوایل سال آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

 

 

منبع :carscoops

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *